مجله سلامتی دلتا

مجله دلتا

مجله سلامتی دلتا

مجله دلتا

طراحی‌کابینت، متناسب با هر آشپزخانه

طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه در یک  بخش اصلی، در اصول طراحی کابینت خلاصه می شود. طراحی کابینت آشپزخانه یک  سری اصول و قوانین دارد که باید بصورت کامل و درست اجرا شوند.

طراحی کابینت های آشپزخانه

زمانی که صحبت از طراحی آشپزخانه می‌شود، کابینت‌ها از جایگاه ویژه‌ای  برخوردار هستند. شکل، چیدمان و فضای داخل کابینت‌ها به طور مستقیم بر روی  کاربرد راحت آشپزخانه تاثیر دارند. به همین دلیل هر آشپزخانه‌ای بسته به  فرم و اندازه‌ای که دارد، نیاز به کابینت‌های مخصوص به خود خواهد داشت. اما  چگونه می‌توان با طراحی کابینت های آشپزخانه، آشپزخانه‌ای زیبا و کاربردی  ایجاد کرد؟ با مجله دلتا همراه باشید.

کابینت‌های سبک کانتری برای آشپزخانه

کابینت‌های سبک کانتری یکی از محبوب‌ترین سبک‌ها در سال‎‌های اخیر بشمار  می‌روند. در کابینت‌های سبک کانتری، بیشترین ویژگی که به‌چشم می‌خورد،  درب‌های شیشه‌ای برای کابینت‌های ردیف بالا و همچنین دستگیره‌های بسیار خاص  و منحصر به فرد است.

کابینت های آشپزخانه

کابینت‌های اضافه برای آشپزخانه‌های طرح باز

در آشپزخانه‌های باز، معمولا یک کانتر، فضای بین آشپزخانه و اتاق نشیمن  را از یکدیگر جدا می‌کند. این کانترها هم می‌توانند فضایی برای نشستن و غذا  خوردن باشند و هم فضایی برای ایجاد کابینت های اضافه. اگر فضای دیگری برای  میز غذاخوری و غذا خوردن دارید، بهتر است که از این کانترها مانند یک  جزیره کوچک استفاده کنید. با طراحی کابینت‌های اضافه در زیر آن، فضای  بیشتری را برای ذخیره سازی اشیاء ایجاد کنید.

کابینت های آشپزخانه

استفاده از کشو به جای کابینت در زیر کانترها

معمولا کابینت‌های زیر کانتر، دارای طراحی‌های مشابهی هستند. اما استفاده از کشو به جای این کابینت‌ها می‌تواند بسیار کاربردی‌تر باشد. طراحی‌هایی که در آن‌ها از کشوهای بزرگ و  جادار در زیر کانتر، به جای کابینت‌های ردیف پایین استفاده می‌شود، در  سال‌های اخیر بسیار پرکاربرد شده است. این‌ها از جمله مدل‌های بسیار  کاربردی هستند که می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

کابینت های آشپزخانه

کابینت‌هایی از کف زمین تا سقف

یکی از ویژگی‌های ثابت در طراحی اکثر آشپزخانه‌ها این است که کابینت‌ها  از زمین کمی فاصله داشته باشند. همچنین از سقف پایین‌تر بوده و فضایی خالی  در پایین و بالای آن‌ها باقی بماند. اما اگر در بخشی از آشپزخانه‌،  کابینت‌ها از کف زمین تا سقف ادامه دارند در این صورت فضای ذخیره سازی شما  تقریبا دو برابر خواهد شد. با استفاده از درب‌های شیشه‌ای در این نوع  کابینت‌ها‌، می‌توانید از دلگیر شدن فضا جلوگیری کنید.

کابینت های آشپزخانه

جزیره‌های کابینتی در آشپزخانه

جزیره‌ها یکی از بایدها در آشپزخانه‌های امروزی بشمار می‌روند. بخصوص در  آشپزخانه‌های بزرگ می‌توان جزیره‌هایی را مشاهده کرد که هم گاز و هم سینک  بر روی آن طراحی می‌شوند. این جزیره‌ها فضای قابل توجهی از آشپزخانه را به  خود اختصاص می‌دهند. به همین دلیل ایجاد کابینت در زیر آن‌ها می‌تواند فضای  ذخیره سازی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. همچنین یک ویژگی دیگر  جزیره این است که می‌تواند به عنوان کانتر مورد استفاده قرار بگیرد.  بنابراین به شما این امکان را می‌دهد تا در کابینت‌های دیگر، فضای بین  کابینت‌ها را حذف کنید.

کابینت های آشپزخانه

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ راه برای پیوند مناسب اتاق‌ها با رنگ را بخوانید.

همچنین بخوانید:

باید و نبایدهای دکوراسیون آشپزخانه کوچک 

کابینت‌های رنگی، پیشنهادی جذاب در دکوراسیون آشپزخانه 

ست کردن رنگ پرده با مبلمان 

طوسی، رنگی که هرگز در دکوراسیون نمی‌میرد! 

ترفندهای نورپردازی آشپزخانه کوچک 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید .

۵ راه برای پیوند مناسب اتاق‌ها با رنگ

رنگ‌‌ها تاثیر شگرفی بر محیط و روحیه اشخاص حاضر در آن دارند. از این اثرگذاری به نفع خودتان استفاده کنید.

رنگ ‌های دکوراسیون خانه

قبل از شروع برای برقراری جریان در رنگ ‌های دکوراسیون خانه باید از خود  بپرسید آیا رنگ‌ ها در خانه شما به خوبی نقش خود را ایفا  می‌کنند؟ اگر  نه، ممکن است پیوند خوبی بین فضاها اتفاق نیفتاده باشد. برای حل این مساله  با مجله دلتا همراه باشید.

ایجاد جریان

در یک خانه با پلان باز یا فضایی که در آن اتاق‌ها از طریق راهروهای  وسیع به هم متصل می‌شوند، انتخاب رنگ‌هایی که به شیوه‌ای شبیه به هم بوده و  دارای هارمونی با یکدیگر هستند، بسیار مهم است. در این وضعیت، چالش این  است که هر فضایی را با توجه به عملکرد خود هویت بخشیده و در عین حال احساس  یکپارچگی و جریان بصری ایجاد کنید.

از یک موضوع از رنگ استفاده کنید

به هر اتاق شخصیت رنگی خود را بیفزایید و از طیف‌های رنگی آن کمک  بگیرید. اگر علاقه زیادی به یک رنگ دارید، می‌توانید یک جریان واحد در  اتاق‌ها ایجاد کنید. می‌توانید از عناصر متحد کننده چوبی، پایه‌های چوبی،  قاب‌های درب و پنجره و قالب‌سازی سقف استفاده کنید. پیوند اتاق‌ها می‌تواند  ظریف‌تر باشد. به عنوان مثال، رنگ تکراری در پارچه ها، لوازم جانبی و  مبلمان در هر اتاق!

رنگ در دکوراسیون خانه

پیوند با ترکیب چند رنگ دلخواه

پیوند با چند رنگ به این معنی نیست که شما باید همه فضاهای اتصال را تک  رنگ در نظر بگیرید. هر منطقه را با هویت و شخصیت خود در نظر بگیرید. با  انتخاب دو یا سه رنگ که به خوبی با هم کار می‌کنند و همچنین با توجه به  کاربرد آن‌ها در مقادیر مختلف، یک نگاه یکپارچه در کل ایجاد کنید.

رنگ در دکوراسیون خانه

به کف نگاه کنید!

ممکن است رنگ اتاق‌های مجاور در دکوراسیون متضاد باشند. همچنین برای شما  امکان تغییر رنگ‌ها وجود نداشته باشد. آنها را با استفاده از فرش‌های کف و  یا هر حوزه‌ای که دارای دو رنگ مشترک هستند، تطبیق دهید. رنگ‌های دیوار و  فرش لازم نیست دقیقا مطابقت داشته باشند. یکی می‌تواند کمی تیره یا روشن‌تر  از دیگری باشد. اما از نظر بصری و در دید چشم یکسان به نظر می‌رسد.

رنگ در دکوراسیون خانه

ایجاد جریان با رنگ سفید

بدون شک استفاده از رنگ سفید راهی برای ایجاد احساس جریان از اتاقی به  اتاق دیگر است. سایه‌های بسیار ملایمی از رنگ سفید وجود دارد، بنابراین اول  رنگ دیوار را انتخاب کنید. سپس سفیدی را  انتخاب کنید که قابل هماهنگی با  سایر حوزه ها باشد. برای مثال یک رنگ ملایم صورتی یا آبی که با میزان رنگ  سفید بیشتری ترکیب شده است ایده خوبی برای برقراری جریان است.

رنگ در دکوراسیون خانه

فراموش نکنید!

نور، تاثیر زیادی بر رنگ‌‌های دکوراسیون خانه دارد. برای مثال نور زرد  یا سفید در هر اتاق، در مقایسه با نور ورودی طبیعی خورشید، رنگ‌های یکسان  در فضا را متفاوت نشان می‌دهند. برای رسیدن به یک احساس تداوم، حتما نور  را  متناسب با رنگ‌های انتخابی در نظر بگیرید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب اشتباهات رایج در دکوراسیون را بخوانید.

همچنین بخوانید:

طوسی، رنگی که هرگز در دکوراسیون نمی‌میرد! 

ست کردن رنگ پرده با مبلمان 

اشتباهات رایج در دکوراسیون 

تغییر رنگ در دکوراسیون آشپزخانه 

ترفندهای نورپردازی آشپزخانه کوچک 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید .

اشتباهات رایج در دکوراسیون

دکوراسیون داخلی خانه، یکی از معیارهای اصلی برای داشتن خانه‌ای زیبا و مدرن است. 

اشتباهات دکوراسیون داخلی

همیشه پرسش مشترکی در بین مخاطبان وجود  دارد که چرا دکوراسیون خانه دل‌نشین نیست؟ برخلاف این که همه چیز را از قبل  تهیه و تدارک دیده‌اند، سبک مناسب را انتخاب کرده‌اند، حتی با هزینه زیاد مبلمان و وسایل را خریداری کرده‌اند اما باز هم به آن چیزی که می‌خواستند نرسیده‌اند. پاسخ این سوال را در این نوشتار از مجله دلتا بیان کرده‌‎ایم که اشکال کار در عدم آگاهی از اشتباهات دکوراسیون داخلی است.

طراحی شلوغ اطراف تلویزیون

بعضی از افراد به این علاقه دارند که تمام  دکوری‌ها و وسایل تزئینی به خوبی دیده شوند. بنابراین آن‌ها را در اطراف  تلویزیون می‌چینند. اما باید بدانید که واقعا لازم نیست تلویزیون مرکز توجه  خانه باشد! بهتر است ابتدا قبل از قرار دادن تلویزیون، دیوار پشت آن را  طراحی کنید. این کار باعث می‌شود که همه چیز تعریف شده باشد و به یک طراحی  شیک برسید.

اشتباهات دکوراسیون داخلی

چیدن قاب عکس های زیاد در دکوراسیون

یکی دیگر از اشتباهات دکوراسیون داخلی این  است که فضاهای مختلف خانه را پر از قاب عکس می‌کنید. در صورتی که این کار  نه تنها باعث دیدن نشدن عکس‌ها می‌شود، بلکه شلوغی و هرج و مرج را به همراه  دارد. برای ایجاد گالری دیواری، بهتر است یکی از دیوارهای خالی خانه را  انتخاب کنید. در این صورت می‌توانید آن را به یک گالری عکس تبدیل نمایید.

اشتباهات دکوراسیون

نادیده گرفتن فضای ورودی خانه

فضای ورودی، فرصتی فوق العاده برای نشان  دادن شخصیت شما است و نماینده آن چیزی است که در خانه وجود دارد. خیلی از  افراد به این فضا اهمیتی نمی‌دهند و آن را به حال خود رها می‌کنند. یک  طراحی بسیار ساده خلق نمایید. گاهی با استفاده از یک رنگ یا کاغذدیواری  برای دیوارها، نصب آینه یا تابلوی هنری، جاکفشی زیبا و …. می‌توان یک ورودی  جذاب طراحی نمود.

مبلمان یکپارچه

بعضی از افراد فکر می‌کنند که حتما باید  همه مبلمان و وسایل با یکدیگر ست شوند. در صورتی که این یک اشتباه بزرگ  است. سعی نمایید تعادل را بین مبلمان و وسایل برقرار کرده و تنوعی بین  آن‌ها ایجاد کنید. به طور مثال اگر مبل‌های بزرگ و سنگین دارید از  میزجلومبلی شیشه‌ای و آباژور ظریف در کنارش استفاده کنید.

دکوراسیون

خانه نامرتب

نامرتب و نامنظم بودن خانه نه تنها باعث  ایجاد یک زندگی پر از استرس می‌شود، بلکه تمام زیبایی یک فضا را نیز خراب  می‌کند. استفاده از فضای ذخیره‌سازی مخفی و سبدهای حصیری متناسب با  دکوراسیون، می‌توانند به راحتی در کمدها و قفسه‌ها؛ فضای مناسبی برای نگهداری وسایل اضافی باشند.

چیدمان دکوراسیون

فرش نامناسب برای دکوراسیون

فرش‌هایی که بیش از اندازه کوچک است علاوه  بر این که فضا را خالی نشان می‌دهند به راحتی حرکت کرده و روی کف‌پوش سر  می‌خورند. اگر فرش انتخابی شما اندازه مناسب داشته باشد، به راحتی تا  پایه‌های مبلمان رسیده و علاوه بر پر کردن فضا حرکت نیز نمی‌کند.

کاور مبل نامناسب

اگر مبلمان خود را دوست دارید، راه‌های  جالب دیگری به جز استفاده از روکش‌های ضخیم پلاستیکی برای محافظت از آن‌ها  وجود دارد. استفاده از روکش‌های شیک، بهتر از پارچه‌های سبک و ساده برای  مبلمان است. گاهی اوقات پهن کردن یک پتو به عنوان شال مبل نیز می‌تواند همان کار را برای شما انجام دهد.

دکوراسیون داخلی

پیشنهاد مطالعه : مطلب ۳ ترفند برای انتخاب طرح کاغذ دیواری را بخوانید.

همچنین بخوانید:

ایده‌هایی ارزان برای تغییر دکوراسیون خانه 

انتخاب پرده مناسب برای اتاق نشیمن 

نکاتی برای انتخاب تابلو در دکوراسیون 

نکاتی برای کاغذ دیواری مناسب اتاق خواب 

ترفندهایی برای دیزاین مبلمان خانه 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید .

لباس‌ مجلسی کوتاه برای خانم های چاق!

اگر شما بتوانید هر نوع لباسی بپوشید،  کدام را انتخاب می‌کنید؟ لباس‌ مجلسی با دامن کلوش؟ یا می‌خواهید لباس‌هایی  تنگ و اندامی بپوشید؟

لباس‌ مجلسی کوتاه برای خانم های چاق

آیا خانم‌هایی با اضافه وزن یا به اصطلاح چاق هم می‌توانند از لباس مجلسی کوتاه استفاده کنند؟ بله! خانم‌های چاق هم می‌توانند از این استایل استفاده  کنند؛ به شرط آنکه بتوانند طوری این نوع لباس را ست کنند که فرم اندام‌شان  را بهتر نشان دهد. با مطلب ” لباس‌ مجلسی کوتاه برای خانم های چاق ” همراه مجله دلتا باشید.

لباس‌ مجلسی کوتاه برای خانم های چاق

روی نقاط قوت ظاهرتان تاکید کنید

کدام ویژگی ظاهری شما بهترین است و آن را  دوست دارید؟ اندام ساعت شنی دارید؟ پاهای کشیده‌ای دارید و قد بلند هستید؟ …  سعی کنید با انتخاب لباس مناسب، این ویژگی‌ها را بیشتر نمایان کنید.

  •  رنگ‌های تیره چاقی را پنهان می‌کنند در صورتی‌که رنگ‌های روشن چاقی را آشکار می‌کنند. برای مثال اگر کمر باریکی دارید می‌توانید یک کمربند روشن روی لباس‌ مجلسی کوتاه تیره ببندید. اگر پایین تنه چاقی دارید شلوار مشکی خود را با تاپ رنگ روشن ست کنید.
  • طرح‌های درشت، شما را چاق‌تر نشان می‌دهند درحالیکه طرح‌های کوچک تاثیر عکس دارند.
  • از پوشیدن لباس‌ها با راه راه‌های افقی  خودداری کنید. افراد دارای اضافه وزن هم می‌توانند لباس راه راه بپوشند، به  شرطی که راه‌ها عمودی یا مورب باشند.
  • چین روی لباس می‌تواند اندام شما را درشت‌تر نشان دهد.

لباس‌ مجلسی کوتاه برای خانم های چاق راه راه

سبک خودتان را پیدا کنید

اگر شما بتوانید هر نوع لباسی بپوشید، کدام را انتخاب می‌کنید؟ لباس‌ مجلسی کوتاه با دامن کلوش؟ یا می‌خواهید لباس‌هایی تنگ و اندامی بپوشید؟ یا انتخاب شما لباس  مجلسی فانتزی و پرنسسی است؟ کدام سبک را ترجیح می‌دهید؟ در چنین مواقعی از  خود بپرسید آیا این لباس‌ها بهترین ویژگی‌ها و نکات مثبت اندام شما را  افزایش می‌دهد؟ اگر اینطور است که انتخاب شما درست بوده، در غیر اینصورت  این لباس، مناسب شما نیست.

برای انتخاب لباس مجلسی کوتاه، موقعیت‌ها را بسنجید

وقتی برای پوشیدن یک لباس‌ مجلسی برنامه‌ریزی می‌کنید باید از خود بپرسید آیا به یک لباس رسمی یا یک لباس مناسب برای مراسم‌های غیررسمی نیاز دارم؟  این نکته بسیار مهم است زیرا بسیاری از پارچه‌ها به خاطر درخشش و سبک‌شان  برای مراسمی که باید لباس رسمی‌تری بپوشید مناسب نیستند.

لباس‌های رنگی

لباس مشکی در هر موقعیتی جواب می‌دهند و این موضوع کاملا درست است. اما لباس‌های رنگی، زیبایی خاصی دارند. چه رنگی را دوست دارید؟ چطور رنگ‌ها را ترکیب می‌کنید؟ سعی کنید از رنگ‌های متضاد در ترکیب رنگ لباس مجلسی خود استفاده کنید، تا اعتماد‌ بنفس شما را بالا ببرد.

لباس‌ مجلسی کوتاه برای خانم های چاق رنگی 

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مد و فشنست کردن رنگ نود و همه آنچه باید بدانید!” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

بلوز مجلسی ساده و شیک؛ ترند ۲۰۲۱ 

نباید‌هایی که درباره لباس سفید باید بدانید 

پیراهن‌های زنانه را جور دیگری بپوشید! 

سبک لباس پوشیدن برای خانم‌های لاغر! 

با مجله مدو زیبائی دلتا همراه باشید .

مدل بستن شال و روسری

اگر به یک مهمانی مجلل دعوت شده‌اید و از مدل‌های بستن شال و روسری قبلی خود خسته شده‌اید وقت آن است مدل جدیدی را یاد بگیرید.

بستن شال و روسری

مدل‌های مختلف بستن شال و روسری در استایل  خانم‌های ایرانی، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باعث زیبا و جذاب‌تر  شدن ظاهر می‌شود. همه خانم‌ها باید چند مدل بستن شال را بدانند تا در  موقعیت‌ها و مکان‌های مختلف از آن استفاده کنند. با مجله دلتا همراه باشید.

 مدل های بستن روسری

امروزه داشتن یک روسری جذاب و شیک جزو  اکسسوری‌های یک خانم شیک پوش است که با کمی سلیقه و ذوق می‌توان آن را به  زیباترین وجه ممکن بست.

شیک پوشی صرفا خرید لباس‌ها، اکسسوری‌ها،  کفش‌ها و … جدید نیست، چرا که با کمی سلیقه می‌توانید با مجموعه لباس‌های  موجود در کمدتان، هر روز با ظاهری متفاوت و جذاب در جامعه حضور پیدا کنید.  به طور مثال می‌توانید یک عدد شال را به هزاران مدل مختلف ببندید و هر روز  استایلی متفاوت‌تر داشته باشید.

شال صورتی

مدل بستن شال زیر چادر

اکثر خانم‌ها همراه با مانتوهای محجبه  خود، روش‌های بستن شال و روسری با حجاب و پوشیده را انتخاب می‌کنند که  معروف‌ترین این مدل‌ها، مدل عربی و لبنانی است پس می‌توانید با مدل‌های  بستن‌ شال و روسری با حجاب و انتخاب مانتویی مناسب، حجاب اسلامی را نیز رعایت کنید.

شال طوسی

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر “انتخاب روسری و شال بر حسب رنگ پوست” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

شال طوسی را جور دیگری بپوشید! 

چگونه شال و روسری را با مانتو ست کنیم؟ 

استایل خاص بهاری؛ با این مدل مانتوها! 

تیشرت زنانه و همه آنچه باید بدانید! 

۴ ایده‌ برای استایل جین در فصل بهار 

با مجله مدو زیبائی دلتا همراه باشید .