مجله سلامتی دلتا

مجله دلتا

مجله سلامتی دلتا

مجله دلتا

در تابستان خنک بمانیم

دمای طبیعی بدن اغلب حدود 37 درجه سانتی‌گراد است. همه ما نیاز داریم برای داشتن بدن سالم، دمای بدن‌مان را ثابت نگه داریم و از گرم یا سرد شدن بیش از حد آن جلوگیری کنیم.
گیاهان خنک کننده بدن

خنک ماندن بدن در هوای گرم بسیار مهم است. چراکه دمای بالای بدن ممکن است باعث گرمازدگی شود. یکی از راه‌های کم کردن حرارت بدن در فصول گرم سال به‌ویژه تابستان، استفاده از نوشدنی‌ها و خوراکی‌های گیاهی است که به عنوان خنک کننده بدن تاثیر گذارند. در این بخش از سلامت مجله دلتا گیاهان خنک کننده‌ بدن را به شما معرفی خواهیم کرد.

نوشیدنی‌ها

شربت خاک‌ شیر

خاک شیر یکی از مشهورترین گیاهان خنک کننده بدن است. این گیاه محبوب علاوه بر خنک کنندگی بدن برای رفع التهاب زخم‌ها، باز شدن صدا و از بین رفتن کهیر نیز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

شربت سکنجبین

این شربت دارای طبیعت سرد و خنک است و به صفرا بر مشهور است. برای رفع تشنگی و التهاب ناشی از گرما و خنک شدن بدن خیار را با شربت سکنجبین ترکیب کنید.

شربت بیدمشک

بیدمشک علاوه بر کاهش دما دستگاه گوارش را تقویت می کند. همچنین برای تقویت اعصاب و افزایش اشتها نیز مفید است.

عرق کاسنی

عرق کاسنی نوشیدنی گیاهی با طبع سرد و بهترین تصفیه کننده خون است. عرق کاسنی خنک کننده بدن و برگ گیاه آن نیز مقوی اعصاب است.

 رفع عطش

دمنوش بابونه

بابونه دارای خواص خنک کنندگی است و دمنوش آن برای رفع عطش و تشنگی و گرمای بالای بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چای سبز

چای سبز برای رفع حرارت و گرمازدگی استفاده می‌شود. دمنوش گیاهی چای سبز عطش را  هم کاهش داده و تولید مایعات بدن را افزایش می‌دهد.

سبزی‌ها

 نعناع

نعناع یک خنک کننده  قوی و فوری است که بلافاصله پس از مصرف دمای بدن را کاهش می‌دهد. استفاده نعناع بر روی پوست باعث باز شدن منافذ پوست می‌شود.

رازیانه

رازیانه، یکی دیگر از خنک کننده های گیاهی بدن است که خوردن آن تازگی خاصی به دهان می‌دهد و نقش خنک کنندگی را برای کل سیستم بدن ایفا می‌‌‌‌کند. علاوه بر این رازیانه حاوی ویتامین c فراوانی است.

هل

هل یکی دیگر از گیاهان مناسب برای خنک نگه داشتن بدن در تابستان است. ریختن هل در شربت‌ها به آنها عطر و طعم ویژه‌ای نیز می‌بخشد.

گشنیز

مصرف گشنیز به کاهش گرگرفتگی و خنک شدن بدن بسیار کمک می کند. علاوه بر این، عرق گشنیز برای رفع التهابات پوستی مفید است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب گرمازدگی، علائم و درمان آن را بخوانید.

اشتباهات خانم‌ها در پوشش و مد

خانم ها چه اشتباهاتی در پوشش مد و لباس خود مرتکب می شوند؟
اشتباهات خانم‌ها

برای اینکه به اشتباهات مد در خانم‌ها پی ببرید باید به نکاتی اصولی در مورد پوشش و استایل خانم‌ها و ترکیب رنگ‌های لباس خود دقت کنید. موضوع این نکته ختم نمی‌شود که اغلب  لباس‌هایی نامناسب انتخاب می‌کنند، بلکه رعایت نکردن برخی از قوانین مد و لباس بدون داشتن علم کافی، باعث می‌شود که این اشتباهات را انجام دهید.

برخی از کلیشه‌های اجتماعی در مورد مد و استایل خانم‌های ایرانی باعث می‌شود که ظاهر یک تیپ را به طور کلی تخریب کند. با بخش مد و زیبایی مجله دلتا همراه باشید.

اشتباهات مد

پوشیدن لباس‌های ساده و یک دست

  • اغلب خانم‌ها از پوشیدن لباس‌هایی با طرح‌های مختلف امتناع می‌کنند. شاید دلیل این موضوع عدم اعتماد به نفس کافی یا تردید داشتن در ست کردن لباس‌ها با یکدیگر باشد.
  • داشتن ظاهری ساده و بدون طرح در لباس، ظاهری کسل کننده و خنثی را برای شما ایجاد می‌کند.
  • شما هم اگر دوست دارید ظاهری جذاب و منحصر به فرد را تجربه کنید، باید کمی انتخاب‌های جسورانه‌تری در بین لباس‌های خود داشته باشید.
  • ست کردن لباس‌هایی که پارچه طرح‌دار دارند، باعث می‌شود ظاهر زنانه‌تر و هوشمندانه‌تری داشته باشید.

مد

 شستن بیش از حد لباس‌های جین

برخی از لباس‌های جین دارای جنس و رنگی حساس هستند که در برابر شستشو، دوام بالایی ندارند. شستن بیش از اندازه لباس‌های جین، باعث از دست دادن فرم و ظاهر اولیه لباس می‌شود.

خاصیت شلوارهای جین در مدت زمانی است که از آن شلوار استفاده می‌کنید. به مرور زمان شلوار فرم بدن شما را به خود می‌گیرد و بهتر از روز اول روی پای شما می‌ایستد. بنابرین تا زمانی که شلوار جین شما قالب و فرم پاهای شما را به خود نگرفته است ، آن را نشویید.

استایل زنانه

ترکیب یک رنگ شاد

برخی از خانم‌ها از ترکیب کردن رنگ‌های مختلف و شاد در استایل خود امتناع می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود که استایل جذاب و خاصی نداشته باشند. پوشیدن لباس‌های خوش رنگ و رنگ‌های روشن و شاد در تیپ و ظاهر زنانه، جذابیت خاصی دارد.

حتی افرادی که اهل تیپ‌های شاد هستند نیز در استایل خود یک رنگ بکار می‌برند و این یک اشتباه در شکل دادن یک استایل بشمار می‌رود. تنوع دادن به رنگ‌ها در تیپ زنانه ظاهری شیک و منحصر به فرد را برای شما رقم می‌زند.

لباس زنانه

استفاده نکردن از اکسسوری

  • اغلب طراحان مطرح مد دنیا، تاکید بسیاری روی استفاده از اکسسوری‌ها در استایل زنانه و مردانه دارند.
  • استفاده از اکسسوری مناسب بایستی طبق ظاهر کلی تیپ انتخاب شود؛ و مطابق با سبک یک استایل باشد.
  • استفاده از جواهرات در استایل مهمانی و مجلسی بسیار مهم است، به طوری که در ۵۰% از جذابیت تیپ شما نقش دارند.
  • اکسسوری‌هایی که مناسب برای استایل روزمره زنانه است، می‌تواند از نوع دستبند‌های چرم یا سنگی، و گردن بندهای سنگ و طرح‌های فانتزی باشد.

اکسسوری

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر روش مناسب پوشیدن کفش‌ جلو باز را مطالعه کنید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله مدوزیبائی دلتا همراه باشید.

درمان معده درد با روش ساده

بسیاری از افراد برای درد معده یا مشکلات سیستم گواشی خود از درمان ‌های خانگی بهره می ‌برند و در اکثر مواقع این درمان‎‌ها تا حد زیادی موثر واقع می‌شود.
درمان خانگی معده درد

درد معده به قدری شایع است که همه آن را تجربه می‌کنند و ده‌ها دلیل وجود دارد که ممکن است به این درد معده مبتلا شوید. علل بروز این درد جدی نیستند و علائم به سرعت از بین می‌روند. بطور کلی، اغلب مواقع چاره درد معده در آشپزخانه‌تان یافت می‌شود. در این نوشتار از مجله دلتا راه‌های درمان خانگی معده درد را بخوانید.

زنجبیل

زنجبیل حاوی مواد شیمیایی خاصی است که می‌تواند به تسریع انقباضات معده کمک کند. به این ترتیب غذاهایی که باعث سوء هاضمه می‌شوند را از این طریق با سرعت بیشتری از معده خارج می‌کند.

چای بابونه

یک فنجان چای بابونه با عملکرد ضد التهابی می‌تواند درد معده را تسکین دهد. این خواص ضدالتهابی به شل شدن عضلات معده کمک می‌کند و می‌تواند درد و اسپاسم را کاهش دهد.

نعناع

نعناع یک درمان سنتی برای سوءهاضمه، نفخ و درد معده است. برای استفاده از این درمان خانگی معده درد، می‌توانید برگ‌های نعناع را بجوشانید و همراه عسل میل کنید.

عسل

بررسی‌ها نشان می‌دهد که عسل دارای اثرات ضد میکروبی علیه عامل عفونت معده بوده و برای درمان سریع تهوع و همچنین بهبود زخم معده مفید است.

دارچین

دارچین حاوی چندین آنتی‌اکسیدان است که می‌توانند به سهولت هضم غذا کمک کرده و خطر تحریک و آسیب در دستگاه گوارش را کاهش دهند.

درمان معده درد

زیره

خوردن پودر زیره حتی بدون هیچ ماده همراه دیگری، به سرعت درد معده را کاهش می‌دهد. دانه‌های زیره حاوی مواد موثری هستند که به کاهش اسید اضافی معده، کاهش گاز و کاهش التهاب روده کمک کرده و به عنوان یک ضد میکروب عمل می‌کند.

انجیر

انجیر به عنوان یک ملین طبیعی عمل می‌کند. این میوه همچنین حاوی ترکیباتی است که می‌توانند به کاهش سوء هاضمه کمک کنند.

ریحان

ریحان حاوی موادی است که به کاهش نفخ، افزایش اشتها، رفع گرفتگی و بهبود هضم کمک می‌کند. ریحان همچنین به کاهش میزان اسید در معده کمک می‌کند و در عین حال حاوی مقادیر زیادی اسید لینولئیک است که خواص ضد التهابی دارد.

شیرین بیان

برخی معتقدند که خوردن ریشه خشک شیرین بیان می‌تواند به درمان و جلوگیری از زخم معده کمک کند. اما تحقیقات بر استفاده از مکمل‌های شیرین بیان به جای گیاه آن تاکید دارند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب درمان خانگی سردرد با دارچین را بخوانید.

همه چیز درمورد کفش‌ جلو باز

برای جلوگیری از سر خوردن پاهایتان و حرکت آن‌ها در صندل و کفش جلو باز راهکارهای مناسبی برای شما داریم.
کفش‌ جلو باز

صندل‌ها و کفش‌های جلو باز، تنها برای نشان دادن انگشت‌های جلوی پاست، نه اینکه همه‌ پا از جلوی صندل بیرون بزند! پس هنگامی که انگشت‌های پایمان بیش از حد از صندل بیرون می‌زند باید چکار کنیم؟ دانستن اطلاعاتی درباره‌ صندل‌ها به شما کمک می‌کند تا از لیز خوردن و لغزش پاهایتان در صندل‌ و کفش جلو باز جلوگیری کنید. با بخش مد و زیبایی مجله دلتا همراه باشید.

کفش زنانه

گام اول

برای جلوگیری از سر خوردن پاهایتان و حرکت آن‌ها در صندل و کفش جلو باز، یک کفی مناسب برای کفش خود تهیه کنید. چنین کفی‌هایی را، که معمولا بصورت بسته‌های ۲ یا ۴ تایی هم عرضه می‌شوند، می‌توانید از هر کفش فروشی یا کفاشی تهیه کنید.

لازم نیست نگران کنده شدن آن‌ها باشید. معمولا این کفه‌ها به اندازه‌ کافی چسبنده هستند و تا زمانی که خودتان اقدام به برداشتن این کفه‌ها نکنید سر جایشان خواهند ایستاد. کفی را جایی بچسبانید که دوست دارید برآمدگی توپی شکل کف پا در آن قرار گیرد. بدین صورت کفی کفش از لیز خوردن و از به سمت جلو حرکت کردن پاها جلوگیری می‌کند.

کفش پاشنه بلند

گام دوم

به یک کفش فروشی سر بزنید و بخواهید که اندازه‌ دقیق پایتان را بگیرد. شاید شما سایز دقیق خود را نمی‌دانید. شاید باور نکنید، اما تغییر سایز کفش در بزرگسالی هم به دلیل عوامل مختلف می‌تواند ادامه داشته باشد که این نکته مهمی در انتخاب کفش جلو باز است.

یکی از موسسات ملی سلامت می‌گوید ایستادن طولانی مدت روی پا باعث ورم کردن پا و در نتیجه افزایش سایز کفش خواهد شد. همچنین تحقیقی در مجله‌ آمریکایی بهداشت فیزیکی و توان‌بخشی که در مارس ۲۰۱۳ چاپ شده است، نشان می‌دهد بارداری باعث ضعیف شدن قوس پا و تغییر در سایز آن می‌شود که احتمالا دائمی هم خواهد بود!

استایل زنانه

گام سوم

به عنوان آخرین راه، به سراغ یک کفش ساز بروید. اگر سایز کفشتان مناسب است، پس احتمالا ساختار کفش با پاهای شما همخوانی ندارد. کفش ساز، ساختار کفش را بررسی می‌کند و نواقص و مشکلات آن را اصلاح و برطرف خواهد کرد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با مطالب مد و زیبایی مطلب چگونه لباس مجلسی تنگ را گشاد کنید را مطالعه کنید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله مدوزیبائی دلتا همراه باشید.

نکته‌های ناگفته برای جذاب شدن آقایان

جذاب شدن برای آقایان، فرمول پیچیده‌ای ندارد؛ تنها انجام چند کار ساده کافی‌ست.
جذاب شدن آقایان

با گسترش برندهای پوشاک، دیگر زیبایی و جذابیت استایل، مختص خانم‌ها نیست و آقایان نیز به جایگاهی در این عرصه رسیده‌اند. در این مطلب به این سوال که آقایان چگونه جذاب شوند؟ پاسخ خواهیم داد و به ۴ نکته ناگفته برای جذاب شدن آقایان اشاره می‌کنیم. نکاتی که برای رعایت آن‌ها، نه نیاز به دقت و حوصله و نه پول زیاد دارید. با بخش مد و زیبایی مجله دلتا همراه باشید.

 

ریش‌هایی مرتب داشته باشید

یکی  از مهم‌ترین قسمت‌هایی که می‌تواند چهره شما را جذاب کند، ریش‌های شماست. داشتن ریش‌هایی مرتب و اصلاح شده، شما را فردی مرتب و آراسته نشان می‌دهد.

برای اصلاح ریش‌هایتان، کمتر از تیغ استفاده کنید. استفاده مکرر از تیغ، علاوه بر آسیب زدن به پوست شما، باعث برخی عوارض در لثه نیز می‌شود. برای این کار بهتر است که از ماشین‌های اصلاح استفاده و پس از اصلاح نیز از کرم‌های مراقبتی پوست استفاده کنید تا پوستتان آسیبی نبیند.

لبخند زیبا شما را جذاب‌تر خواهد کرد

قطعا شما نیز خاطره تلخی از هم صحبتی با افرادی که دندان‌های زرد و دهان بد بو دارند، به خاطر دارید. هر مقدار که استایل شما جذاب باشد، اما اگر دندان‌های زردی داشته باشید، از قدرت جذابیت‌تان کاسته خواهد شد.

برای داشتن دندان‌هایی جذاب و دهانی خوشبو، بایستی روزانه دو بار از مسواک و به صورت مرتب از نخ دندان بعد از غذا خورن استفاده کنید. اگر به دلیل مشغله‌های روزانه نمی‌توانید به خوبی به دندان‌های خود برسید، از آدامس‌های سفید کننده دندان و یا آدامس‌های طعم دار برای از بین بردن بوی بد دهانتان استفاده کنید.

آقایان جذاب

کفش‌هایتان شخصیت شما را معرفی می‌کند

سعی کنید کفش‌هایتان را همیشه از جنس مرغوبی و با کیفیت تهیه کنید تا چند جفت کفش اما بی کیفیت!

کفش‌های چرمی، گزینه خوبی برای مردان است و کفش‌های قهوه‌ای نیز معمولا با بیشتر استایل‌ها ست می‌شود. کفشهایتان را به صورت مرتب واکس بزنید و براق و تمیز به پا کنید؛ این کار علاوه بر کیفیت کفش، به جذابیت استایل شما نیز، کمک خواهد کرد.

کت و شلوار یا کت تک؟

برای جذابیت بیشتر باید یک انتخاب بین کت و شلوار و یا کت تک داشته باشید. بسیاری از مردان از اهمیت کت در استایل خود بی‌خبر هستند؛ برخی نیز کت و شلوار را مخصوص مراسم‌های خاص می‌دانند و خیلی کم پیش می‌آید تن به پوشیدن آن بدهند، در این صورت بهتر است که به سراغ کت‌های تک با دوخت و طراحی مناسب بروید.

کت‌های تک دکمه، گزینه بسیار خوبی برای استایل های جوان پسند است.

استایل مردانه

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مد و زیبایی تیپ هنری مردانه و ویژگی‌های آن را مطالعه کنید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله مدوزیبائی دلتا همراه باشید.