مجله سلامتی دلتا

مجله دلتا

مجله سلامتی دلتا

مجله دلتا

خواص شگفت‌انگیز مویز برای سلامتی!

مویز نوعی خشکبار بسیار خوش‌طعم است که فواید بسیار زیادی برای سلامتی بدن دارد.
خواص مویز برای سلامتی

مویز با خشک‌کردن حبه‌های انگور قرمز بی‌دانه به دست می‌آید و کوچک‌تر از کشمش های معمولی و شیرین است. استفاده از مویز در کیک، مربا و سایر غذاها طعم بسیار لذیذی به آن‌ها می‌دهد. مویز سرشار از آهن، آنتی اکسیدان و فیبر است و با مصرف آن مواد مغذی فوق‌العاده عالی به بدن‌تان می‌رسد. در این مطلب از مجله دلتا، خواص مویز برای سلامتی را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

حفظ انرژی بدن

مویز حاوی انواع ویتامین‌های B است و می‌تواند شما را در طول روز پرانرژی و سرزنده نگه دارد. همان طور که می‌دانیم، ویتامین B نقشی مهم در تبدیل غذا به سوخت دارد و مویز، به‌دلیل داشتن مقادیر زیادی ویتامین B، می‌تواند در این تبدیل به شما کمک کند و شما را پرانرژی نگه دارد.

منبع خوب پروتئین

مویز حاوی پروتئین هم هست و از بدن، به‌ویژه زمانی‌که می‌خواهید ماهیچه‌های‌ خود را تقویت کنید، به‌خوبی حمایت می‌کند. مصرف مویز، به‌عنوان تنقلات روزانه، سرعت عضله سازی را افزایش می‌دهد. برای گیاهخواران، مویز منبع خوب پروتئین است.

کلسترول اندک

بررسی‌ها نشان داده است که افزودن مویز به رژیم غذایی می‌تواند از مقدار مضر کلسترول بکاهد. این کشمش‌های کوچک منبعی عالی از فیبرهای حل‌شدنی هستند و به تنظیم قند خون کمک می‌کنند. آن‌ها می‌توانند از ورود کلسترول به جریان خون پیشگیری کنند. تحقیقی در دانشگاه کانکتیکات آمریکا نشان داد که، با مصرف یک فنجان کشمش در روز، مقدار چربی خون داوطلبان مورد آزمایش کاهش می‌یابد و در وضعیتی مطلوب قرار می‌گیرد.

سلامت استخوان‌ها

مصرف خوراکی‌هایی که استخوان‌ها را قوی و سالم نگه می‌دارند ضروری است. مویزها حاوی نوعی عنصر شیمیایی به نام بور (boron) هستند که موجب استحکام استخوان‌ها می‌شود و عملکرد مفاصل را بهبود می‌بخشد. تحقیقات نشان داده است که رژیم غذایی سرشار از بور می‌تواند از خطر پوکی استخوان بکاهد. پوکی استخوان یکی از بیماری‌های دوران کهنسالی است و موجب ضعف و شکنندگی استخوان‌ها می‌شود.

ضدپوسیدگی دندان

یکی دیگر از خواص مویز برای سلامتی حفظ سلامت داندان‌ها است. مویزها معمولا تنها خوراکی‌های شیرین هستند که دندان‌پزشکان آن‌ها را تایید می‌کنند. باکتری‌های دهانی موجب پوسیدگی دندان و بیماری‌های دهانی، مانند عفونت لثه می‌شوند. مویز سرشار از ترکیباتی است که با این باکتری‌ها مبارزه می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند تاثیر بی‌نظیر سرکه سیب بر ویروس کرونا!

با گلپر خود را بیمه کنید!

از خواص معجزه‌آسای گلپر چه می‌دانید؟ یکی از گیاهان دارویی پر استفاده در غذاهای ایرانی، گلپر است.
خواص گلپر برای سلامتی

این گیاه طعم دلپذیری دارد و با خواص فراوان خود برای درمان انواع بیماری‌ها مانند بیماری‌های قارچی، قلب، سرطان، دیابت و … بسیار موثر است. ما در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم تا شما را با خواص گلپر برای سلامتی آشنا کنیم. همراه ما باشید.

ضد درد

یکی از خواص گلپر خاصیت ضد درد آن است که برای کاهش درد بسیار موثر است. به عنوان مثال اگر زخم پوستی دارید، شما می‌توانید عصاره این گیاه را بر روی زخم خود بگذارید. گلپر علاوه بر ضد عفونی کردن زخم‌ها از گسترش زخم نیز جلوگیری می‌کند.

لاغری

طبع گلپر گرم است. در نتیجه سردی معده شما را به خوبی از بین می‌برد. این ویژگی باعث می‌شود تا هضم غذا بهتر اتفاق بیفتد. علاوه‌بر این یکی از خواص گلپر کنترل اشتهای کاذب است. این ویژگی کمک می‌کند تا شما راحت‌تر کاهش وزن داشته باشید. در واقع گلپر یک چربی سوز قوی برای شکم و پهلوها است. پیشنهاد می‌کنیم که بعد از ورزش از دمنوش گلپر استفاده کنید.

ایمن‌سازی بدن

جهت جلوگیری از بیماری‌های دستگاه ایمنی مانند آرتریت روماتوئید استفاده از عصاره گلپر را به شما پیشنهاد می‌دهیم. همچنین مصرف این گیاه کوهی به بازسازی بافت عضله، غضروف، استخوان و … کمک بسیار زیادی می‌کند.

خواص ضد میکروبی

از آن‌جایی که گلپر خاصیت ضدمیکروبی دارد، می‌تواند به عنوان یک آنتی‌بیوتیک عمل کند و رشد میکروارگانیسم‌ها و باکتری‌ها را متوقف نماید. شما می‌توانید از این گیاه کوهی برای قسمت‌هایی از بدن که دچار میکروارگانیسم است، استفاده کنید.

تقویت حافظه

یکی دیگر از خواص گلپر برای سلامتی تقویت حافظه است. اگر سردی به مغز غلبه کند، باعث کندی حافظه می‌شود. برای این منظور نوشیدن چای گلپر را به شما پیشنهاد می‌دهیم. بعد از مصرف این چای حافظه شما به شدت تقویت خواهد شد.

درمان نفخ شکم

اگر شما هم جزو کسانی هستید که از نفخ شکم خود خسته شده‌اید، دمنوش گلپر را امتحان کنید. همچنین تجربه ثابت کرده است که جویدن ساقه گلپر می‌تواند به سرعت نفخ شکم شما را برطرف کند. در کنار این خواص استفاده از دمنوش گلپر می‌تواند برای درمان سوءهاضمه، برونشیت مزمن و دفع عمومی نیز بسیار موثر باشد.

خاصیت ضد دیابت

با استفاده از عصاره گلپر می‌توان علائم بیماری دیابت را کاهش داد. آترواسکلروز، بیماری عروق و … از جمله مواردی است که بعد از بروز دیابت ممکن است فرد دچار آن شود.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه جلوگیری از ریزش مو با این ۵ ویتامین ضروری!

خواص بی‌نظیر اسپند برای سلامتی!

اسپند گیاهی است علفی، پایا و بوته‌ای که ارتفاع آن تا ۵۰ سانتی‌متر می‌رسد. این گیاه دارویی، دارای برگ‌های فراوان و سبز است.
خواص اسپند برای سلامتی

اسپند از جمله گیاهان دارویی است که با نام «حرمل» نیز شناخته می‌شود. از زمان‌های دور از این گیاه برای موارد مختلف از ضدعفونی کردن تا خوش‌بو کردن محل زندگی استفاده می‌کردند. در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم تا در مورد خواص اسپند برای سلامتی صحبت کنیم.

درمان‌کننده تب

27 خاصیت اسپند برای سلامتی و درمان بیماری ها + نکات مصرف اسفند

اسپند از جمله گیاهانی است که به‌طور مرتب جهت درمان تب استفاده می‌‌شود. این گیاه برای درمان موارد خفیف مالاریا نیز مفید است، اما در صورتی که حاد باشد، استفاده از اسپند موثر نیست.

درمان بیماری‌های مربوط به ریه و کبد

در طب سنتی، از اسپند جهت درمان بیماری‌های مربوط به ریه و کبد استفاده می‌شود. برای این منظور باید مقداری از دانه‌های اسپند را دم کرده و با کمی روغن کنجد ترکیب کنید و سپس آن را بنوشید.

میکروب‌کش قوی

اسپند دارای خاصیت از بین برنده میکروب‌ها و قارچ‌ها است. همانند عنبرنساء آن را در محیط دود می‌کنند تا هوا را ضدعفونی نماید. در اکثر کشورهای آسیایی، اسپند به‌عنوان ضدانگل، ضد کرم و از بین برنده آمیب شناخته می‌شود.

برطرف کردن شپش سر

این گیاه جهت کشتن شپش سر بسیار موثر است. برای این منظور کافی است تا ریشه اسپند را با روغن خردل مخلوط کرده و به کف سر مالش دهید. این ترکیب کمک می‌کند تا از شر شپش سر خلاص شوید.

درمان‌کننده آبریزش بینی

یکی دیگر از خواص اسپند برای سلامتی، خاصیت ضدعفونی‌کنندگی قوی و درمان آبریزش بینی است. در این روش، مقداری اسپند را به تنهایی یا همراه با حبه قند دود کرده و اطراف سر خود بچرخانید. دود ناشی از آن را استنشاق کنید. بعد از چندین مرتبه انجام این کار، مشکل آبریزش بینی شما حل خواهد شد.

برطرف کننده تکرر ادرار

در صورتی که روزانه به‌صورت ناشتا ۱.۵ گرم اسپند را بدون این‌که کوبیده شود، با کمی خاکشیر و آب مخلوط کرده و بنوشید، برای تکرر ادرار بسیار مفید خواهد بود. در صورتی که از این روش درمانی استفاده می‌کنید، نباید ماست و کشک مصرف کنید.

ضد نفخ

گیاه اسپند در طب سنتی، از روش‌های فوری و موثر درمان نفخ شکم است. هر شب یک قاشق غذاخوری از آن را همراه با آب میل کنید. این روش نفخ را به خوبی برطرف می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند کاهش وزن سریع با ترفندهای طلایی!

گز اصفهان و خواص بی‌نظیر آن!

در مورد گز و خواص آن چه می‌دانید؟ گز سنتی ایرانی، یکی از قدیمی‌ترین شیرینی‌ها است. همچنین ممکن است یکی از غیرمعمول‌ترین غذاهای لذیذ دنیا باشد.
خواص گز اصفهان برای سلامتی

این شیرینی خوشمزه از شهر اصفهان، که دوبار پایتخت ایران زیبا هم بوده، برخواسته است. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا خواص گز اصفهان برای سلامتی را با هم بررسی کنیم.

درباره گز

نام گز از ” گز انگبین” که به معنای شیره انگبین است گرفته شده است. انگبین نوعی درخت گز کوهی وحشی است که درکوه‌های زاگرس در اصفهان می‌روید. از آن‌جا که گز اغلب با استفاده از پسته‌ و ادویه‌های ارزشمند ایرانی مانند زعفران و هل تهیه می‌شود، محصولی بسیار ارزشمند برای سلامتی محسوب می‌شود.

خواص گز اصفهان برای سلامتی

اکنون در مورد خواص مواد تشکیل‌دهنده گز صحبت خواهیم کرد.

خواص انگبین

انگبین‌ها منبعی غنی از ویتامین‌ها، املاح معدنی و قند هستند. انگبین دارای کلسیم است پس برای معالجه و پیشگیری از پوکی استخوان مفید است. انگبین به مقدار کم ملین و به مقدار زیاد مسهل است پس از یبوست و بواسیر جلوگیری می‌کند و بهترین مسهل برای اطفال و افراد مسن است. این ماده حرارت درونی را کاهش داده و عطش را نیز برطرف می‌کند.

انگبین به‌دلیل مقادیر قابل توجهی از منیزیم، از پیشرفت سرطان و ابتلا به آن جلوگیری می‌کند. این ماده برای دهان و دندان مضر نیست بلکه دندان‌ها را سفید و لثه‌ها را محکم می‌کند.

فواید گز برای سلامتی

خواص پسته

پسته در میان مغزها بیشترین مقدار آنتی‌اکسیدان را دارد. میزان لوتئین و زآگزانتین موجود در پسته که از آنتی‌اکسیدان‌های ضروری برای سلامت چشم محسوب می‌شوند، بسیار بالا است. این آنتی‌اکسیدان‌ها چشم را از عوارض نور آبی و کاهش دید مرکزی که با افزایش سن اتفاق می‌افتد، حفظ می‌کند. روتئین و فیبر بالای پسته احساس سیری را افزایش می‌دهد و باعث کاهش اشتها می‌شود.

پسته غنی از فیبر است و فیبر برای باکتری‌های روده مفید است. پروبیوتیک‌ها پس از تخمیر فیبر موجود در پسته آن را به اسیدهای چرب زنجیره‌ کوتاه نظیر بوتیترات تبدیل می‌کنند که منافع متعددی ازجمله کاهش ریسک پیشرفت مشکلات گوارشی، سرطان و بیماری‌های قلبی برای سلامتی دارد.

پیشنهاد مطالعه: اگر شما هم به دنبال سرمایه‌گذاری ملک در اصفهان هستید این آپارتمان در کوی پرتو را از دست ندهید.

رنگ پرده پذیرایی را چگونه انتخاب کنیم؟

یک انتخاب نامناسب برای رنگ پرده اتاق پذیرایی می‌تواند زیبایی تمام خانه را از بین ببرد. در عین حال، اگر رنگ آن‌ها به درستی انتخاب شود می‌توانند شما را شگفت زده کنند.
انتخاب رنگ پرده پذیرایی

هنگامی که وارد یک خانه می‌شویم ممکن است ابتدا فقط مبلمان و وسایل دکوری آن را ببینیم و به نحوه چیدمان آن دقت کنیم. اما چیزی که تا حد زیادی به خانه حس گرما و زندگی می بخشد، پرده‌های آن است. علاوه بر نوع و سبک پرده اتاق پذیرایی، رنگ آن نیز بسیار اهمیت دارد و انتخاب رنگ مناسب می‌تواند دکوراسیون شما را متحول کند. نکات مهمی در انتخاب رنگ پرده پذیرایی نقش دارند که در این مطلب به آن‌ها می پردازیم. با مجله دلتا ما همراه باشید.

انتخاب رنگ پرده پذیرایی را از کجا شروع کنیم؟

ابتدا به فضای خود نگاه کنید. اگر سالن پذیرایی شما کوچک است بهتر است از رنگ‌های روشن استفاده کنید. رنگ‌های جیغ یا تیره باعث می‌شوند که فضا کمی کوچک‌تر به‌نظر برسد. پرده‌های تیره رنگ باعث می‌شوند که نور به اندازه کافی وارد فضا نشود و این موضوع علاوه بر کوچک شدن فضا، باعث تاریک شدن خانه می‌شود.

انتخاب رنگ پرده پذیرایی

اگر اتاق پذیرایی شما بزرگ و پر نور است می‌توانید به راحتی رنگ‌های پر رنگ یا تیره را انتخاب کنید. پرده‌های طرح‌دار نیز برای این فضاها مناسب بوده و شور و نشاط را به اتاق پذیرایی شما می‌بخشند.

چگونه رنگ پرده پذیرایی را با وسایل دیگر ست کنیم؟

برای ست کردن پرده با دیگر مبلمان به طور کلی سه روش وجود دارد:

روش اول

رنگ پرده اتاق پذیرایی را دو درجه پر رنگ‌تر یا کم رنگ‌تر از مبلمان، فرش یا دیوارها انتخاب کنید. به‌طور مثال اگر مبلمان شما سفید است، پرده‌های طوسی یا عاجی انتخاب کنید. دقت کنید که اگر پرده، مبلمان و دیوارها دقیقا به یک شکل باشند باعث می‌شود به مرور زمان خسته شوید و این ترکیب برای شما خسته کننده شود.

انتخاب رنگ پرده پذیرایی

روش دوم

بین رنگ مبلمان و پرده، تضاد ایجاد کنید. این سبک انتخاب رنگ پرده را بسیار جذاب و منحصربه‌فرد می‌کند. می‌توانید رنگ‌های سرد و گرم را در کنار یکدیگر بگذارید.

انتخاب رنگ پرده نشیمن

روش سوم

رنگ‌های خنثی را به‌کار بگیرید. این رنگ‌ها به راحتی با هر دکوراسیون و هر رنگی ترکیب می‌شوند و ست کردن آن‌ها با مبلمان خانه کار سختی نیست. مانند رنگ‌های طوسی، خاکستری و کرم.

رنگ های خنثی برای پرده

پیشنهاد مطالعه: مطلب ترفندهای کاربردی و جذاب برای چیدمان آپارتمان‌های کوچک را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .