مجله سلامتی دلتا

مجله دلتا

مجله سلامتی دلتا

مجله دلتا

کت و شلوار اداری برای خوش پوش‌ها

آقایان شیک پوش برای ملاقات‌های مهم کاری و یا محل کار نیاز به یک دست کت شلوار اداری یا رسمی دارند تا موجه و باوقار باشند. به خصوص مدیران موفق برای نشان دادن اقتدارشان اغلب از کت و شلوار‌های رسمی استفاده می‌کنند.
کت و شلوار اداری

 انتخاب کت و شلوار اداری برای آقایان یک انتخاب مهم است، چون با این لباس‌ها می‌توانند قدرت و جسارت بیشتری از خود نشان دهند و همچنین با ظاهری مرتب در ملاقات‌های رسمی و مهم شرکت کنند. معمولاً ست اداری مردانه، دوخت و برش و طرح پارچه‌ ساده‌تری نسبت به کت و شلوار‌های مجلسی مردانه دارد. در ادامه این بخش از مجله دلتا با هم نمونه‌های جدید و بسیار شیکی از کت شلوارهای اداری مردانه را مشاهده می‌کنیم.

مهمترین عامل در انتخاب این لباس رنگ آن است. در هنگام انتخاب رنگ، تنها رنگ‌های اصلی و خنثی را مد نظر قرار دهید؛ زیرا این رنگ‌ها همگی رسمی بوده و ست کردن آن‌ها با لباس‌های دیگر آسان‌تر است.

سورمه ای

سورمه ای یک رنگ خوب برای کت‌شلوار اداری است، زیرا می‌توانید با بکارگیری جزئیاتی زیبا در استایل خود، کت‌شلوار خود را خیلی خوب به نمایش بگذارید. مثلا پوشیدن یک کراوات قرمز باعث جذاب‌تر جلوه‌کردن ظاهر شما خواهد شد. به‌علاوه کت یا شلوار سورمه ای را می‌توانید به راحتی با کت یا شلوار مشکی ادغام کنید، که این موضوع یک مزیت بزرگ محسوب می گردد.

مشکی

مشکی به عنوان رسمی‌ترین و کلاسیک‌ترین گزینه در میان رنگ‌های کت و شلوار شناخته می‌شود. مشکی یک گزینه بی دغدغه بوده و امکان ندارد در هیچ شرایطی نامناسب به نظر برسد. البته اگر در محیط اداری خود هر روز با کت و شلوار مشکی ظاهر شوید، استایل شما کمی تکراری و حوصله سر بر به نظر خواهد آمد.

آبی

آبی را می‌توان برادر کژوال و غیر رسمی سورمه ای دانست. رنگ آبی قابلیت این را دارد که شما را بسیار متفاوت نشان داده و ظاهرتان را درخشان کند. با کت و شلوار آبی، به مردی مدگرا در محیط اداری خود تبدیل خواهید شد.

ست کت و شلوار اداری مردانه

کت و شلوار مردانه رسمی کتان کرم رنگ

خرید کت و شلوار اداری

مدل کت و شلوار سرمه‌ای با جلیقه

انواع کت و شلوار اداری

مدل کت و شلوار مردانه مناسب قرار ملاقات‌های مهم

خرید کت و شلوار اداری

کت شلوار اداری مردانه آبی رنگ

انواع کت و شلوار اداری

ست کت شلوار اداری طوسی با کیف و کمربند قهوه‌ای

خرید کت و شلوار اداری

کت و شلوار  مردانه کژوال

انواع کت و شلوار اداری

مدل کت و شلوار رسمی طوسی مردانه

خرید کت و شلوار اداری

کت و شلوار با یقه بلیزر مردانه

کت و شلوار اداری

طرز تهیه یتیمچه

یتیمچه یکی از انواع غذاهای نونی است که با بادمجان و گوجه فرنگی تهیه می‌شود. این غذای خوشمزه شباهت بسیاری نیز به خوراک بادمجان دارد.
روش پخت یتیمچه

یتیمچه یک غذای نونی ساده مناسب برای شام و ناهار است که در شهر‌های مختلف ایران آن را به صورت متنوع، با گوشت یا بدون گوشت درست می‌کنند. روش پخت یتیمچه را در بخش آشپزی مجله دلتا دنبال کنید.

مواد لازم

  • بادمجان بزرگ ۶ عدد
  • گوجه فرنگی متوسط ۶ عدد
  • پیاز متوسط ۳ عدد
  • سیر ۴ حبه
  • روغن ۱/۲ پیمانه
  • نمک ۱ قاشق چای‌خوری
  • زردچوبه ۱ قاشق چای‌خوری

روش پخت یتیمچه

  • بادمجان‌ها را پوست بگیرید و سپس به صورت نگینی یا حلقه‌ای خرد کنید.
  • روی بادمجان‌ها نمک بپاشید تا تلخی بادمجان از بین برود. بعد از ۳۰ تا ۴۰ دقیقه بادمجان‌ها را بشویید تا نمک روی آنها غذا را شور نکند. می‌توانید بادمجان‌ها را در آب و نمک قرار دهید و بعد از ۳۰ دقیقه بشویید.
  • پیاز و گوجه را به صورت نگینی یا حلقه‌ای برش بزنید. سیر را پوست بگیرید و خرد کنید.
  • پیاز و سیر خرد شده را جداگانه برای چند دقیقه در روغن تفت دهید. وقتی طلایی شدند از ماهیتابه خارج کنید.
  • بادمجان را داخل ماهیتابه بریزید و تفت دهید تا طلایی شوند. پس از بادمجان نوبت به سرخ کردن گوجه ها می‌رسد. گوجه را نیز تا وقتی که آبش گرفته شود، تفت دهید.

هر یک از این مواد باید به صورت مجزا تفت داده شود؛ زیرا زمان آماده شدن هر یک با دیگری متفاوت است.

  • همه مواد را همراه با کمی آب، نمک، فلفل و زردچوبه در قابلمه‌ای بریزید و اجازه دهید برای نیم ساعت با هم بپزند.
  • بعد از اینکه غذا پخته شد و لعاب انداخت آن را در ظرف مناسبی کشیده و همراه با نان سنگک، انواع ترشی، سبزی خوردن، کشک و نعناع‌داغ سرو کنید.

خوراک یتیمچه

 چند نکته:

برای پخت یتیمچه، بهتر است از بادمجانی استفاده کنید که پوستی سیاه و براق داشته  و کم دانه باشد.

یتیمچه کدو اصالتا شیرازی است؛ اما پخت یتیمچه کدو و بادمجان در شهرهای دیگر نیز متداول است. در این روش کدو نیز به مواد اولیه اضافه می‌شود و آن را نیز مانند سایر مواد اولیه تفت می‌دهند.

یتیمچه؛ به طور سنتی غذایی بدون گوشت است اما می‌توانید مقداری گوشت یا مرغ نیز تفت دهید و به غذا اضافه کنید.

در برخی از انواع یتیمچه مخصوصا یتیمچه کاشان از سیب زمینی نیز استفاده می‌شود. در صورت تمایل یک عدد سیب زمینی را برش دهید و به مواد اولیه اضافه کنید.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با پخت انواع دمی “طرز تهیه دمپختک” را مطالعه کنید.

طراحی دکوراسیون اتاق خواب با کمترین هزینه

برای طراحی و تغییر دکوراسیون اتاق خواب باید به نورپردازی فضا اهمیت دهید و وسایلی مانند لوستر، صندلی و آینه را به اتاق اضافه کنید. استفاده از موارد گفته شده نقش مهمی در لوکس شدن فضای داخلی اتاق خواب دارد.
طراحی دکوراسیون اتاق خواب

تزیین اتاق خواب لوکس شاید در نگاه اول کمی پرهزینه به نظر برسد و نیازمند خرید لوازم و وسایلی گران قیمت با طرح‌های خاص باشد، اما باید بدانید که تمام طراحی‌های ژورنالی و خاص هم لزوما پر هزینه نیست و با کمی دانش در رابطه با چگونگی انتخاب وسایل مناسب و ست کردن جزییات موجود در فضای خود می‌توانید اصول طراحی دکوراسیون اتاق خواب را رعایت کرده و آن را به یکی از لوکس‌ترین اتاق خواب‌ها تبدیل کنید. با صفحه دکوراسیون مجله دلتا همراه باشید.

به نورپردازی دیوار‌ها اهمیت دهید

یکی از راه‌های ایجاد ظاهری لوکس برای فضای داخلی طراحی نورپردازی مناسب است. با انتخاب منابع نور نقطه‌ای و یا استفاده از نورپردازی‌های مخفی که معمولا در سقف های  کاذب‌ ایجاد می‌شوند، می‌توانید علاوه بر نورپردازی سقف و ایجاد فضایی روشن‌تر، اتاق خواب را گرم‌تر و زیبا‌تر نشان دهید.

سرتخت مناسبی انتخاب کنید

انتخاب یک سر تخت جذاب برای تخت خواب می‌تواند دکوراسیون اتاق خواب را تا حد زیادی از حالت معمولی خارج کند و شخصیت ویژه‌ای به آن ببخشد. می‌توانید با توجه به لوازم و وسایل موجود در اتاق خواب، جنس سر تخت را انتخاب کنید و یا از سر تخت‌هایی با پارچه‌های فاخر مثل مخمل و چرم کمک بگیرید.

طراحی دکواسیون

از لوستر‌های پر زرق و برق استفاده کنید

یکی از راه‌های لوکس نمایی فضای داخلی استفاده از مبلمان پر زرق و برق است! لوستر‌ها یکی از پر زرق و برق‌ترین وسایل فضای داخلی است که می‌توانید برای اتاق خواب تهیه کنید. هنگام انتخاب لوستر حتما به ارتفاع سقف توجه کنید، اگر سقف کوتاهی دارید از انتخاب لوستر‌های پر شاخه بپرهیزید چرا که فضای شما را گرفته خواهد کرد.

در اتاق خواب‌های کوچک جایگزین لوستر‌های بزرگ و پر شاخه می‌توانید از چراغ خواب‌ها و یا آباژور‌های ایستاده با ظاهری براق استفاده کنید، آباژور‌هایی با بدنه‌های رزگلد و یا نقره‌ای برای این منظور بسیار مناسب است.

اتاق خواب لوکس

به اتاق خواب صندلی اضافه کنید

انتخاب یک صندلی شیک مثل صندلی راک یا مبل تابی، هر چند کوچک برای فضای اتاق خواب تا حد زیادی در ایجاد ظاهری منحصر فرد و لوکس موثر است. شما می‌توانید این صندلی را در کنار پنجره و یا در نزدیکی تخت قرار دهید و از آن برای مطالعه و یا حتی قرار دادن موقت لباس های خود استفاده کنید.
اگر فضای اتاق خواب نسبتا بزرگ است، استفاده از مبل‌های پای تختی را فراموش نکنید. این نوع از مبلمان در دکوراسیون‌های اشرافی گذشته به وفور یافت می‌شوند و می‌توانند در لوکس نمایی فضای اتاق خواب شما نیز موثر باشند.
توجه داشته باشید که این نوع از مبلمان را با شزلون‌ها اشتباه نگیرید. شزلون‌ها به گونه‌ای از مبلمان گفته می‌شود که به صورت مبل تک در فضای دکوراسیون داخلی قرار می‌گیرد و معمولا دارای یک دسته قوس دار است، اما مبلمان پای تختی صرفا پای تخت قرار می‌گیرند و الزاما دسته دار نیستند.

از آینه‌ها استفاده کنید

استفاده از آینه‌هایی با قاب‌هایی پر زرق و برق یکی از ساده‌ترین و البته موثرترین روش برای ایجاد فضایی لوکس است.  می‌توانید با کمک آینه‌ها فضای داخلی را هم بزرگتر نشان دهید، پس اگر قصد دارید دکوراسیون اتاق خواب کوچک خود را لوکس جلوه دهید حتما آینه‌هایی با قاب‌های خاص و رنگ‌هایی مثل طلایی را در فضای اتاق قرار دهید، حتی اگر آینه  موجود رنگ دلچسبی ندارد خودتان دست به کار شوید و با یک اسپری رنگ آن را لوکس کنید!

دکوراسیون اتاق خواب

 تخت خواب مناسب بخرید

اولین و مهمترین عنصر موجود در دکوراسیون اتاق خواب شما تخت خواب است، پس در انتخاب تخت مناسب باید بیشتر دقت کنید. حتی اگر تخت انتخابی شما ظاهر چندان لوکسی نداشت با انتخاب یک رو تختی طرح دار و کوسن‌های متنوع می‌توانید به سادگی ظاهر تخت خواب را باشکوه‌تر جلوه دهید.

دکوراسیون اتاق کودک با بهترین ایده‌ها

دکوراسیون اتاق کودک را بهتر است متناسب با سن و علاقه شخصی او طراحی کنید. در سنین پایین‌تر تغییر دکور راحت‌تر است، چراکه سلیقه شخصی شما حرف اول را می‌زند. اما با بالارفتن سن کودک باید از ایده‌‌های جدید و جذابی برای طراحی اتاق کمک بگیرید.
دکوراسیون اتاق کودک

آیا اتاق خواب کودک شما همانطور است که انتظار دارید؟ آیا او نسبت به اتاقش احساس حریم شخصی دارد یا هم چنان آن را فضای خاصی برای خود نمی‌داند؟ دکوراسیون اتاق کودک بر خلاف آن چه تصور می‌کنید، نیازمند رعایت نکات بسیاری است. فضای اتاق خواب کودک باید به گونه‌ای طراحی شود که کودک در آن احساس امنیت، آرامش و از همه مهم‌تر احساس تعلق خاطر کند. با صفحه دکوراسیون مجله دلتا همراه باشید.

دکوراسیون اتاق پسرانه

دکوراسیون اتاق پسرانه

معمولا رنگ‌های انتخابی برای اتاق خواب کودکان پسر رنگ‌های آبی، سفید، طوسی، رنگ چوب و … است. اما اگر کودکتان رنگ دیگری را می‌پسندد طبق سلیقه‌ او پیش روید. در کنار ترکیب رنگ، به المان‌ها و عناصر دکوری و زینت بخش اتاق خواب او نیز بیندیشید.

برای مثال اگر فرزندتان علاقه‌ زیادی به نجوم دارد، سعی کنید این مورد را وارد طراحی و دکوراسیون داخلی کرده و حتما آن را در نظر بگیرید. می‌توانید به آن در طرح روی دیوار، پوستر و یا تابلو، روتختی، کوسن و … اشاره کنید.

فرش انتخابی برای اتاق خواب کودکتان نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ بنابراین باید فرش و یا به طور کلی پوشش کف مناسب سن و علاقه فرزندتان باشد.شایان ذکر است سعی کنید در طراحی فضای اتاق کودکتان حتما رنگ سفید را به عنوان یک رنگ مکمل و دلخواه به کار برید.

دکوراسیون اتاق دخترانه

دکوراسیون اتاق دخترانه

به تصویر بالا نگاه کنید. به نظرتان بی نظیر نیست؟ یک طراحی ایده آل برای زینت بخشیدن به اتاق خواب دخترتان.

به چراغ ابر شکل قرار گرفته روی دیوار بنگرید که چگونه با طرح ابر روی دیوار هماهنگ است. هم چنین به بستنی دکوری موجود بر قفسه و تخت. طراح آن توانسته است فضایی خلق کند که حتی باب میل بزرگسالان است.

به ترکیب رنگ صورتی و سبز نگاه کنید. یک ترکیب شاد و دوست داشتنی. در حقیقت این تصویر، یک نمونه‌ ایده آل از یک طراحی هماهنگ و یکپارچه است. نکته‌ قابل توجه در این تصویر در نظر گرفتن قفسه برای چیدن اسباب بازی‌ها و وسایل دکوری است. ایده‌ای که هم ارزان قیمت است و هم کاربردی است. به شما پیشنهاد می‌کنیم به این تصویر به خوبی دقت کرده و از آن ایده بگیرید.

پارچه های مناسب فصل تابستان

گرمای داغ مرداد در راه است و باید هرچه زودتر در فکر خرید یا دوخت لباس‌های خنک تابستانی باشیم. اما از چه پارچه‌های بهتر است استفاده کنیم؟
بهترین پارچه برای تابستان

بعضی پارچه‌ها گرما را قابل‌تحمل‌تر می‌کنند. اما بعضی دیگر، هرچند حتی سبک و خوش‌دوخت، برای اوقات گرم سال مناسب نیستند. در این بخش از مجله دلتا درباره بدترین و بهترین پارچه برای تابستان صحبت خواهیم کرد.

بهترین انواع پارچه برای تابستان

از انواع پارچه برای تابستان برای تن‌پوش‌های مردانه و زنانه که خنک باشد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نخ‌ پنبه

پنبه (cotton) پراستفاده‌ترین الیاف طبیعی در جهان است. پارچه‌های نخ‌پنبه انواع و کیفیت‌های مختلفی دارند. خصوصا از لحاظ نوع بافت و وزن بسیار متنوع‌اند. اما برای تابستان تنها پارچه‌های نخ‌پنبه‌ای سبک را پیشنهاد می‌کنیم که گرما را قابل‌تحمل‌تر می‌کنند. پارچه‌های نخ‌پنبه برای انواع پوشاک مردانه و زنانه، از تی‌شرت و بلوز گرفته تا پیراهن و مانتو، و برای آب‌ وهوای هم خشک و هم مرطوب مناسب‌ است.

  • تنفس‌پذیر پنبه الیاف فوق‌العاده تنفس‌پذیری است. یعنی از قابلیت عبور جریان هوا برخوردار است و نمی‌گذارد که گرما بین بدن و لباس‌ باقی بماند.
  • نرم و سبک اما مقاوم پارچه‌های نخ‌پنبه با اینکه می‌توانند خیلی سبک و نازک باشند، اما از استخوان‌بندی خوبی برخوردارند.
  • چروک‌پذیری بالابدترین عیب پارچه‌های نخ‌پنبه این است که زیاد چروک می‌شوند. پس اگر از اتوکردن لباس در روزهای گرم تابستان بدتان می‌آید، لباس‌ های نخ‌پنبه احتمالا روی اعصاب‌تان خواهند بود! اما پارچه‌های نخ‌پنبه با درصدی پلی‌استر کمتر چروک‌ می‌خورند.
  • آبرفتپارچه‌های نخ‌پنبه معمولا آبرفت دارند. برای دوخت پارچه‌هایی که شاید براثر شست‌وشو آب بروند، بهتر است پارچه را قبل از تحویل به خیاط آب بزنید.

بدترین پارچه برای تابستان

کتان

کتان محبوب‌ترین پارچه برای تابستان است که از الیاف طبیعی گیاه کتان بافته می‌شود. کتان تن‌خور شیکی دارد. پارچه کتان برای کت‌وشلوار غیررسمی تابستانی انتخاب فوق العاده ‌ای است. راحت و خنک و درعین‌حال خوش‌تیپانه! برای خانم‌هایی که لباس گشاد می‎پوشند نیز مانتو کتان با استایل مینیمال را در تابستان پیشنهاد می‌کنیم.

  • مقاوم و بادوامکمتر پیش می‌آید که از لباس‌های جنس کتان زود دل‌زده شویم. شاید چون کتان در مقایسه با نخ‌پنبه مقاوم‌تر و بادوام‌تر است.
  • بسیار خنککتان پارچه ذاتا تنفس‌پذیری است و با عبور هوا رطوبت بدن را می‌گیرد. خیلی هم زود خشک می‌شود.
  • چروک‌پذیری بالاکتان پارچه بسیار چروک‌پذیری است. دقیقا به همین دلیل خیلی از خانم‌ها و آقایان تمایلی به پوشیدن مانتو یا بلوز کتان ندارند. اما الیاف کتان به‌ مرور براثر استفاده منعطف‌تر می‌شود و درنتیجه کمتر چروک می‌خورند.

انواع پارچه برای تابستان

بدترین انواع پارچه برای تابستان

چند نمونه از رایج‌ترین پارچه‌های تابستانی خنک را برایتان گفتیم. اما پارچه‌هایی هم وجود دارد که باوجود سبکی و مزیت‌هایی همچون چروک‌ نشدن به اندازه پارچه‌های الیاف‌ طبیعی برای تابستان مناسب نیستند.

  • نایلون: نایلون جزو الیاف کاملا مصنوعی است. لباس‌های نایلونی چون جاذب و تنفس‌پذیر نیستند، شدیدا گرم و خیس عرق‌مان می‌کنند.
  • پلی‌استرپارچه‌های حاوی الیاف پلی‌استر تنها مزیت‌شان این است که کمتر چروک می‌خورند. اما ضدآب‌ و غیرقابل ‌تنفس‌اند و به‌جای جذب و تبخیرعرق باعث می‌شوند که گرما بین لباس و بدن باقی بماند و از شدت عرق احساس خیسی کنیم. حتی پارچه‌های الیاف طبیعی با ترکیب پلی‌استر هم به قدر کافی جاذب نیستند.
  • ریوناز ریون یا ویسکوز معمولا برای دوخت لباس‌های ظریف و سبک استفاده می‌شود. اما به‌هرحال ریون هم مثل سایر الیاف مصنوعی گرما را از بین بدن و لباس بیرون نمی‌دهد و جاذب عرق نیست.