مجله سلامتی دلتا

مجله دلتا

مجله سلامتی دلتا

مجله دلتا

آرامبخش هایی از دل طبیعت

طبیعت سال‌های بسیار است که سخاوتمندانه موجبات سلامتی ما را در قالب گیاهان به ما ارزانی می‌دارد.
گیاهان آرامبخش

آرامش اعصاب و روان در جوامع امروزی با سبک زندگی پر از استرس، یک نیاز مبرم است. همه ما بدنبال آرامش بیشتر و کاهش اضطراب و راه‌های کنترل خشم هستیم. با آرامش یافتن اعصاب نه‌تنها سلامت خودمان را حفظ کرده‌ایم، بلکه اطرافیان نیز در کنار ما آرامش خواهند داشت. در ادامه این مطلب از مجله دلتا با گیاهان آرامبخش آشنا خواهید شد.

گل گاو زبان

گل گاو زبان سردسته گیاهان آرامبخش است. این دمنوش خواص دیگری نظیر تسکین گلودرد، رقیق‌کنندگی خون، تقویت قلب و باز شدن رنگ چهره نیز دارد. این آرامبخش گیاهی در دستگاه گوارش ضدبلغم بوده و نفخ را از بین می‌برد.

زعفران

گیاه زعفران به شادی بخشی و خنده‌آوری معروف است. زعفران خشم را تسکین داده و خاصیت آرام‌بخشی و خواب‌آوری دارد. تقویت قلب، تقویت‌ حافظه، تقویت کلیه و درمان سرفه از دیگر خواص زعفران است. توجه کنید که مصرف زعفران برای باردار بسیار خطرناک است.

 آرامش اعصاب

 

گل محمدی

گل محمدی برای کاهش استرس و آرامش ذهن بسیار مفید است. در روند خشک شدن این گل، مقدار زیادی از ویتامین C موجود در آن از بین می‌رود. بنابراین توصیه می‌شود از گل محمدی تازه برای تهیه دمنوش استفاده کنید.

گل میخک

گل میخک یکی دیگر از گیاهان آرامبخش است که حتی بو کردن آن نیز تسکین دهنده خواهد بود. آنچه باعث شهرت میخک شده اثر معجزه آسای آن بر دندان‌درد است. میخک برای درد دندان و سردرد یک مسکن فوری بشمار می‌رود.

سنبل‌الطیب

سنبل‌الطیب اعصاب را آرام کرده و ضد تپش قلب و سرگیجه است. مصرف این گیاه با گل گاو زبان باعث آرام کردن درد و ایجاد نشاط درونی می‌شود. سنبل‌الطیب همچنین در کاهش دلهره و رفع خستگی موثر است.

آرامبخش گیاهی

گل بابونه

گل بابونه در آرامبخشی اعصاب و کاهش فشار خون موثر است. این گل استرس را کاهش می‌دهد و برای درمان بی‌خوابی مفید است. از دیگر خواص بابونه می‌توان به کاهش تب، کمک به رفع کم‌خونی و افزایش اشتها اشاره کرد.

نعنا

ماده منتول(جوهر نعنا) موجود در نعنا یک ماده طبیعی برای آرام کردن عضلات است. دمنوش نعنا احساس خشم و گرفتگی را تبدیل به احساس آرامش می‌کند. به دلیل همین اثر آرام‌بخشی و عدم وجود کافئین، دمنوش آن برای قبل از خواب بسیار مناسب است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب آنتی‌بیوتیک‌هایی از دل طبیعت را بخوانید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.